رویداد چای‌خانه

رویداد چای‌خانه، جلسه اول

رویداد چای‌خانه چیست؟

رویداد چای‌خانه، سلسله رویدادهایی صمیمانه‌ای است که با مشارکت و دورهمی اعضای خانواده‌ی خانه نوآوری اصفهان برگزار می‌شود. در این رویدادها، اعضای تیم‌ها و فریلنسرهای مستقر در خانه نوآوری، دورهم جمع می‌شوند تا چای عصرانه خود را درکنار هم بنوشند و در هر جلسه حول محور موضوعی مشخص با منتورینگ فردی متخصص صحبت و گفتگو کنند.
افراد شرکت‌کننده می‌توانند علاوه بر مطرح کردن سوالات و مسائل خود در زمینه مشخص شده، به دیالوگ و گفتگو با منتور جلسه و سایر اعضا بپردازند، تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و داستان‌ها و تجربه‌های افراد دیگر را هم بشنوند.

رویداد چای‌خانه

اولین رویداد چای‌خانه

در اولین رویداد چای‌خانه که در تاریخ شنبه 26 خرداد ماه 1403 برگزار شد، دکتر قوام طبابایی، روانشناس توسعه فردی مهمان این دورهمی بود و درباره هوش هیجانی در کسب و کار صحبت کرد.
در این رویداد چای‌خانه، اعضای حاضر در جلسه پس از معرفی خود، دغدغه‌هایی که در زمینه‌ی هوش هیجانی در کسب و کار داشتند را مطرح کردند؛ که دو مورد از مسائل پررنگ مطرح شده، چالش کمال‌گرایی و اهمال‌کاری در کار بود. پس از آن دکتر قوام طباطبایی توضیح داد که هوش هیجانی مانند درختی است که میوه‌های سالم آن احساس ارزشمندی، مفید بودن و پیشروی در کار است. اما برای رسیدن به این میوه‌های سالم باید درخت ما دارای ریشه‌های قوی هم باشد.

ملاک‌‌های سنجش هوش

دکتر قوام طبابایی در تعریف هوش، به نظریه‌ی جوزف رنزولی، روانشناس تربیتی اهل آمریکا اشاره کرد. در این نظریه مطرح می‌شود که هوش یکی از مسائل پیچیده‌ای است که تعاریف گسترده‌ای هم برای آن وجود دارد. اما مهم‌ترین ملاک‌های سنجش هوش، سه مورد زیر است:

  • بالا بردن ظرفیت حافظه از طریق تجربه: یعنی ما بتوانیم تمام موفقیت‌ها و شکست‌هایی که کسب می‌کنیم را به عنوان یک تجربه در نظر بگیریم و از آن در ادامه مسیر خود استفاده کنیم.
  • قدرت اتمام تکالیف ناتمام: هرچه فردی تکالیف و کارهای ناتمام بیشتری در زندگی داشته باشد، ضعف بیشتری هم در مسئله هوش دارد.
  • قدرت انطباق با موقعیت‌های تازه: یعنی ما بتوانیم میزان سازگاری خود را با تجربه‌های جدید و موقعیت‌های نو، بالا ببریم.

درنهایت افراد حاضر در جلسه به ادامه گفتگو در این مورد پرداختند و یک دورهمی صمیمی و مفید با صرف چای درکنارهم، شکل دادند.

رویداد چای‌خانه

کلام آخر

سلسله رویدادهای چای‌خانه بستری مناسب و صمیمی، در خانه نوآوری اصفهان است که می‌تواند به ساخت کامیونیتی و اتباط بهتر با دیگران و درنتیجه توسعه فردی هرکدام از ما کمک کند.
شما هم برای دنبال کردن اخبار رویداد و عضویت در خانواده ما، می‌توانید به سایت خانه نوآوری اصفهان سر بزنید و پیج اینستاگرام ما را هم دنبال کنید.